جاذبه های گردشگری ترکیه
نوشته شده توسط : سیمین

 مسجد بایزید استانبول ترکیه

 یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه  مسجد بایزید استانبول ترکیه است که از مساجد تاریخی شهر استانبول ترکیه می باشد. ساخت بنای این مسجد از سال ۱۵۰۱ تا سال ۱۵۰۶ میلادی پایان یافت.  مسجد بایزید استانبول ترکیه به دستور بایزید دوم سلطان و خلیفه امپراتوری عثمانی ساخته شد. طاق‌های بالای مسجد توسط ستون‌های سنگی و گنبد روی ستون‌های سنگی قرار گرفته‌ است. در اطراف سقف گنبد مسجد نام‌های الله، محمد ابوبکر، عمر، عثمان، علی، حسن و حسین به خط ترکی عثمانی حکاکی شده است و توجه بسیاری از مسافران تور ترکیه را به خود جذب کرده است. مدرسه، حمام، کتابخانه و ساختمان‌های دیگری در نزدیکی این مسجد ساخته شده است و مسافران تور ترکیه میتوانند از آنجا دیدن نمایند. در باغ پشت این مسجد مقبره بایزید دوم قرار گرفته است. 

 

 

مقبره آتاتورک آنکارا ترکیه

از مکان های دیدنی و جذاب ترکیه مقبره آتاتورک آنکارا ترکیه است که بر روی یک تپه خیره کننده در بخش "آنیتپ" شهر قرار گرفته است. مقبره آتاتورک آنکارا ترکیه بنیانگذار جمهوری ترکیه که در سال سال ۱۹۴۴ بنا شد و در 1953 کامل شده است. ایم مقبره بنایی است ساده که حیاط بزرگی پوشیده با کفپوش های موزاییکی که مسافران تور ترکیه می توانند از آنجا دیدن نمایند. مسافران تور ترکیه با رفتن به این مکان می توانند سفر خوشی را به جای بگذارند.

 

معبد آرتمیس کوش آداسی ترکیه

 یکی از عجایب زیبا و قدیمی جهان معبد آرتمیس کوش آداسی ترکیه است که در شهر افسوس ترکیه قرار گرفته است. این بنا یک معبد یونانی است و لقب الهه آرتمیس را به خود اختصاص داده است. این معبد سه بار مورد بازسازی قرار گرفت ولی در نهایت در سال 401 به صورت کامل ویران گردید. معبد آرتمیس ترکیه در سال 550 قبل از میلاد ساخته شده بود و به عنوان زیباترین بنای روی زمین شناخته می شد و مسافران تور ترکیه می توانند از آنجا دیدن کنند. این معبد زیر بنای چهارگوش دارد و از مرمر ساخته شده است، دارای پلکان مرمری است که برای اتصال طبقه همکف به بالکن‌های بزرگ و بلند ساخته شده بود. در کل این بنا از ۱۲۷ ستون با ارتفاع 20 متر تشکیل شده است. ستون ها با سرستونهای ایونی و کناره‌های کنده کاری شده جلوه خاصی به معبد می دهند. همچنین بسیاری از آثار هنری در داخل این معبد نهفته شده بود. اگرچه معبد آرتمیس کوش آداسی ترکیه رو به ویرانی رفته اما هنوز هم مسافران تور ترکیه می توانند از باقی مانده های این بنای تاریخی و زیبا دیدن نمایند.

 

 

مطالب مرتبط:

تور ترکیه تابستان 95 

 تور ترکیه ویژه تعطیلات تابستان 95 

تور ترکیه ویژه تعطیلات تیر 95 

تور ترکیه تیر 95 

 تور ترکیه مرداد 95 

تور ترکیه شهریور 95

تور ترکیه تعطیلات شهریور 95





:: موضوعات مرتبط: تور ترکیه , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری ترکیه,دیدنی های ترکیه,اماکن دیدنی ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: